Το έργο «Καινοτόμα Σχολεία και Δημιουργικές Μέθοδοι» δημιουργήθηκε για να συμβάλει στην ποιότητα ζωής και την κοινωνική αποδοχή των προσφύγων, να βελτιώσει τα επαγγελματικά προσόντα των καθηγητών Αγγλικών, να αυξήσει την αυτοπεποίθηση των μαθητών και να τους κάνει να τους αρέσει το σχολείο τους, αποκαλύπτοντας τη δημιουργική τους πλευρά και δημιουργώντας ευαισθητοποίηση σχετικά με την ευρωπαϊκή ταυτότητα στους μαθητές.
Ο Ύπατος Αρμοστής των Ηνωμένων Εθνών, στην έκθεσή του με ημερομηνία 30 Δεκεμβρίου 2015, δήλωσε ότι αντιμετωπίζουμε τον μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων που εκτοπίστηκαν βίαια τον περασμένο αιώνα. Στην ίδια μελέτη εξηγείται ότι μεταξύ των ανθρώπων, οι οποίοι εκτοπίστηκαν βίαια, κυρίως οι νέες γυναίκες γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης.
Επομένως, οι νεαρές γυναίκες που δεν είναι εγγράμματες και δεν μιλούν ξένη γλώσσα έχουν επιλεγεί ως ομάδα-στόχος στο προσφυγικό θέμα του έργου μας. Οι μελέτες αποσκοπούν στην αύξηση του κύρους των γυναικών προσφύγων, στη διευκόλυνση της κοινωνικής προσαρμογής, στην ενθάρρυνσή τους στην παραγωγή και στο να τις κάνουμε χαρούμενες εκεί όπου ζουν. Στο πρώτο στάδιο, με την υποστήριξη των δήμων, των σχολείων και των κέντρων υγείας, θα καθορίσουμε 24 νέες γυναίκες πρόσφυγες που ζουν σε δύσκολες συνθήκες και οι οποίες κινδυνεύουν να διαφύγουν σε άλλες χώρες, μέσω ερευνών και προσωπικών συναντήσεων και εμείς θα τους ενθαρρύνουμε για την εκμάθηση γλωσσών και δεξιοτήτων. Στην Τουρκία και στην Ελλάδα ένας καθηγητής θα δώσει 100 ώρες μαθημάτων γλωσσών. Στην 2η φάση του έργου θα ανοίξουν μαθήματα χειροτεχνίας που θα επιτρέψουν στους πρόσφυγες να επιδείξουν και να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους. Τα έργα χειροτεχνίας θα διεξάγονται επίσης υπό την καθοδήγηση ειδικών καθηγητών. Με την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου της μελέτης, οι μελέτες αυτές θα συνεχιστούν με τις γυναίκες που καθορίστηκαν προηγουμένως μέσω ερευνών και προσωπικών συναντήσεων.
Παρατηρείται ότι, κυρίως με παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας ξένων γλωσσών και γραμματικής που χρησιμοποιούνταν για χρόνια, δεν έδειξαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στους μαθητές, ενοχλούσαν τους μαθητές, μείωσαν το ενδιαφέρον για τα μαθήματα ξένων γλωσσών και αύξησαν την τάση απουσίας. Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της «ενεργού και συνεργατικής μάθησης» συμπεριλαμβάνεται στο έργο μας για να αλλάξουμε τα παραδείγματα, να κάνουμε τη διδασκαλία και τη μάθηση διασκέδαση, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν λειτουργικά τη γλώσσα που έχουν μάθει. Το ενεργό και συνεργατικό σεμινάριο μάθησης θα δοθεί σε 16 καθηγητές Αγγλικών από καθηγητή εμπειρογνώμονα ως σεμινάριο 30 ωρών. Προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν την κατάρτιση θα κάνουν τα μαθήματα αγγλικών ευχάριστα με την μέθοδο που επικεντρώνεται στον μαθητή και το ενδιαφέρον και η επιτυχία θα αυξηθούν. Όλες οι μαθησιακές δραστηριότητες που προγραμματίζονται κατά τη διαδικασία θα καταγραφούν σε ένα DVD και το DVD θα είναι διαθέσιμο για χρήση από τους εκπαιδευτικούς και όλους τους δικαιούχους.
Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ του 2014, η Τουρκία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Ισπανία έχουν το υψηλότερο ποσοστό απουσιών από τις χώρες του ΟΟΣΑ εταίρους του έργου. Η έρευνά μας αποκάλυψε ότι οι μαθητές βρίσκουν τα μαθήματα και το σχολείο βαρετό λόγω των κλασικών μεθόδων διδασκαλίας, έτσι τείνουν να απουσιάζουν. Τα εργαστήρια δημιουργικής πρακτικής θα ανοίξουν στην Τουρκία, στην Ισπανία και στα σχολεία της Λετονίας, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα των απουσιών και να γίνει ελκυστική η μάθηση και το σχολείο και θα υπάρξει αλληλεγγύη και ψυχαγωγική ομαδική εργασία όπου οι μαθητές θα μετατρέψουν τις θεωρητικές γνώσεις τους σε απτά προϊόντα με συνεργατικές εφαρμογές και έχουν την ευκαιρία να αποκαλύψουν τη δημιουργικότητά τους. Πρωταρχικός στόχος των εργαστηρίων θα είναι οι μαθητές που έχουν χαμηλές επιδόσεις, υψηλό ποσοστό απουσιών και κίνδυνο να εγκαταλείψουν το σχολείο. Ειδικοί εκπαιδευτικοί θα καθοδηγήσουν τα δημιουργικά εργαστήρια. Τα εργαστήρια θα είναι ανοιχτά για τους μαθητές μετά την ολοκλήρωση του έργου. Τα δημιουργικά προϊόντα θα εμφανίζονται με ετικέτες που φέρουν το λογότυπο της ΕΕ, μια δήλωση που χρηματοδοτείται από την ΕΕ και το όνομα και το λογότυπο του έργου.
Με τις σπουδές της ευρωπαϊκής ταυτότητας, στοχεύουμε να γίνουν οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς σύγχρονα, πρωτοπόρα, ειρηνικά και εξειδικευμένα άτομα που έχουν υιοθετήσει τις δημοκρατικές αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντιτίθενται σε όλες τις μορφές διακρίσεων, έχουν βελτιώσει την κουλτούρα συνύπαρξης, της ενσυναίσθησης, έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση και είναι ανοιχτοί στη διεθνή και διαπολιτισμική συνεργασία. Θα μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα των μελετών πάνω σε αυτό το θέμα και την ευαισθητοποίηση που αναπτύξαμε στην ομάδα-στόχο μας με ερωτηματολόγια που θα εφαρμοστούν στην αρχή και στο τέλος του έργου.
Ο ποιοτικός έλεγχος όλων των μελετών μας στο έργο μας θα γίνει με γκάλοπ, εκθέσεις παρακολούθησης και αξιολόγησης και σύγκριση των απουσιών από τους μαθητές.