3o Gel Veroias Synanthsh Pe02 Mar 2025

   Την Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2025, ο Σύμβουλος των Φιλολόγων κ. Παύλος  Περπερίδης, έκανε μία δειγματική διδασκαλία σε τμήμα της Β` λυκείου στο μάθημα της Φιλοσοφίας, στο Κεφάλαιο 6: «Αξιολογώντας την πράξη». Τη δειγματική παρακολούθησαν οι φιλόλογοι του σχολείου μας, καθώς και συνάδελφοι άλλων λυκείων της πόλης.

Το μάθημα ξεκίνησε με μια εισήγηση του Συμβούλου για την ηθική και την τεχνολογία. Κατόπιν δόθηκε στην τάξη το πλαίσιο και τα βήματα που θα ακολουθηθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Τέθηκε ένα δίλημμα που αφορούσε ένα ζήτημα ηθικής. Τα παιδιά στην αρχή δούλεψαν ατομικά και στη συνέχεια σε ομάδες. Καθώς προχωρούσε το μάθημα οι ομάδες εναλλάσσονταν και οι απόψεις τους καταγράφονταν και αξιολογούνταν από τους ίδιους. Οι σκέψεις τους και τα επιχειρήματά τους μας εξέπληξαν ως προς το βάθος και την ακρίβειά τους. Στο τέλος του δίωρου, που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί η δειγματική, έγινε ο αναστοχασμός. Αφού οι μαθητές αποδεσμεύτηκαν, ακολούθησε συζήτηση του Συμβούλου με τους εκπαιδευτικούς για την τεχνική που ακολουθήθηκε, τα προβλήματα που τυχόν παρατηρήθηκαν και την δυνατότητα εφαρμογής της και σε άλλα διδακτικά αντικείμενα. 

 

Η διδασκαλία αυτή έδωσε για ακόμη μια φορά τη δυνατότητα στους μαθητές να σκεφτούν, να προβληματιστούν και να πάρουν δύσκολες αποφάσεις για ζητήματα που πιθανότατα να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν στο μέλλον, το οποίο θα είναι σίγουρα συνυφασμένο με τα επιτεύγματα -σωστά ή λάθος- της Τεχνητής Νοημοσύνης.

 

Το ζήτημα της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι ζήτημα που άπτεται της ηθικής, όπως και όλο το 6ο κεφάλαιο του βιβλίου της φιλοσοφίας. Σε όλο αυτό το κεφάλαιο συζητιούνται θέματα που αφορούν την ηθική στη ζωή μας, στην επιστήμη, στη βιοηθική γενικότερα και τίθενται διλήμματα τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και να λύσουμε, αν και αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, γιατί η ηθική είναι ζήτημα προσωπικό.

 

 Ευχαριστούμε τον κ. Περπερίδη και ελπίζουμε οι τέτοιου είδους ουσιαστικές ενδοεπιμορφώσεις να γίνονται ολοένα και συχνότερες.