Μετά το Πάσχα ξεκινούν τα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε
Γράφτηκε από τον/την Νίκος Γ. ΧατζηλάμπρουΑπό το Αγαθονήσι, την Κάσο, την Ικαρία, τις Οινούσες, την Ηρακλειά, τη Σαμοθράκη και τους Παξούς, μέχρι τη Γερμανία, το Βέλγιο, τη Ρωσία, την Αίγυπτο και τη Νότιο Αφρική, εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στην Επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ.
Μετά το Πάσχα ξεκινούν τα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., στα οποία θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 5.000 εκπαιδευτικοί, ανεβάζοντας τον αριθμό των επιμορφωμένων εκπαιδευτικών μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, σε περίπου 18.000.
Με την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και την εφαρμογή χαρακτηριστικών μεικτού μοντέλου στα προγράμματα επιμόρφωσης, στην περίοδο αυτή συμμετέχουν από απόσταση 507 εκπαιδευτικοί από τη νησιωτική Ελλάδα και 50 εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο εξωτερικό για τις ανάγκες της ομογένειας (βλέπε πίνακες εδώ).
Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ αφορά σε «Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.» και υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020), από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος»), ως δικαιούχο φορέα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Η πράξη περιλαμβάνει δράσεις επιμόρφωσης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) για 35.000 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, μέχρι τα μέσα του 2019.
Αφορά στη συνέχεια και μετεξέλιξη της δημοφιλούς στην εκπαιδευτική κοινότητα Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., στην οποία έχουν ήδη συμμετάσχει 27.000 εκπαιδευτικοί των «βασικών» ειδικοτήτων (Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί), στο πλαίσιο προηγούμενων σχετικών έργων (2008-2015).
Το 2015, η επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. ανασχεδιάστηκε και στο παρόν πλαίσιο επικαιροποιείται, αναβαθμίζεται, εμπλουτίζεται ως προς το περιεχόμενό της, επεκτείνεται σε όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών και, με την αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και παιδαγωγικών προσεγγίσεων, προσφέρεται σε όλους τους Έλληνες εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ειδικότητας και χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς (πχ. εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε μικρά νησιά, στο εξωτερικό σε ελληνικά σχολεία της ομογένειας).
Στο πλαίσιο αυτό, η επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. υλοποιείται σε δυο επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων:
α) Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε., 36 διδακτικές ώρες) και
β) Προχωρημένη Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε., 42 διδακτικές ώρες και δράσεις «εφαρμογής στην τάξη»), ο συνδυασμός των οποίων οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.). Η επιμόρφωση ακολουθείται από διαδικασίες πιστοποίησης μέσω ψηφιακών εξετάσεων.
ΠΗΓΗ: http://e-pimorfosi.cti.gr