Η ρομποτική στην αίθουσα διδασκαλίας
Γράφτηκε από τον/την Νίκος Γ. ΧατζηλάμπρουΕπηρεασμένοι από ταινίες και παιχνίδια, οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν πως τα ρομπότ είναι τεράστιες ανθρωπόμορφες μηχανές. Στην χειρότερη περίπτωση θέλουν να εξολοθρέψουν τους ανθρώπους και στην καλύτερη χαμογελούν και λένε "καλημέρα". Αυτή όμως η εικόνα ελάχιστη σχέση έχει με την ρομποτική.
Στα πλαίσια μιας γενικότερης προσπάθειας του 3ου Λυκείου Βέροιας να ενθαρρύνει τους μαθητές να ασχοληθούν με την ρομποτική, έγιναν μια σειρά μαθημάτων για να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν μερικές βασικές έννοιες και λειτουργίες ενός ρομπότ. Στο μάθημα των Αγγλικών, η κα Παυλίδου με τους μαθητές των τμημάτων Α1 και Α2, χρησιμοποίησαν 3 ρομπότ Edison και δοκίμασαν προγραμματισμό, λειτουργίες των αισθητήρων και δόμηση απλών προγραμμάτων ώστε το ρομποτάκι να επιτελέσει μια σειρά από δοκιμασίες. Το σενάριο πάνω στο οποίο δομήθηκαν και προσαρμόστηκαν αυτές οι δραστηριότητες αφορούσε διάδραση και συνεργασία ανθρώπινων ομάδων και ρομπότ σε περιπτώσεις ανθρωπιστικών κρίσεων.
Οι μαθητές, σε ομάδες, στην αίθουσα διδασκαλίας τους και στο εργαστήριο Η/Υ, δοκίμασαν διαφορετικούς τρόπους προγραμματισμού και επίλυσης προβλημάτων προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους. Ήταν μια πρώτη επαφή με την ρομποτική σαν επικουρικό μέσον στην αίθουσα διδασκαλίας. Οι μαθητές δούλεψαν με ενθουσιασμό και όλες οι ομάδες κατάφεραν να επιλύσουν το πρόβλημα που τους είχε τεθεί με βάση το σενάριο του μαθήματος.
Τελικά, αποδείχθηκε πως η ρομποτική μπορεί να ενταχθεί στην διδασκαλία και άλλων μαθημάτων πλην της Πληροφορικής με μεγάλη επιτυχία. Μπράβο στους νεαρούς μαθητές για την δουλειά τους.
Παυλίδου Δέσποινα
Καθηγήτρια Αγγλικών, MSc