• Δείτε τις παρουσιάσεις των Εκπαιδευτικών και τις δημιουργίες των Μαθητών (από τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων) που έγιναν στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο Βέροιας (Μεντρεσέ Τζαμί), στη Γιορτή Λήξης τον Μάϊο του 2019!
  • Έκθεση φωτογραφιών από τους χώρους του σχολείου μας, καθώς επίσης και από τα εργαστήρια Πληροφορικής και Φυσικών επιστημών!
  • Η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά προχωρημένη επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
  • Επιτυχίες του Σχολείου μας, Αθλητικές διακρίσεις, Θεατρικές παραστάσεις, Έπαινοι, Αριστεία - Βραβεία!
  • Οργανώστε το χρόνο σας! Μπορείτε να κατεβάσετε και να εκτυπώστε το ετήσιο ημερολόγιο (2023-2024)! Χρήσιμο για όλους ...
  • Οδηγίες για την υλοποίηση των προγραμμάτων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: Σύγχρονης & Ασύγχρονης
  • Μπορείτε να βρείτε δράσεις της ΔΔΕ, ανακοινώσεις, αποφάσεις ΠΥΣΔΕ, σχολεία, εκδηλώσεις και πολλά άλλα (http://dideimathias.gr) ...
  • Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Διαθέτει υπηρεσίες σε σχολεία, καθηγητές και μαθητές όπως: E-mail, Φιλοξενία ιστοσελίδων, πύλη, Σχολική εφημερίδα & περιοδικά, Εκπαιδευτικά κανάλια και βίντεο, ραδιόφωνο, κόμβο ενημέρωσης για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο και πολλά άλλα ...
  • Δείτε τις ερευνητικές εργασίες (από το 2013 - 2014) & τις ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες (από το 2018-2019) και μετέπειτα, που έγιναν στο σχολείο μας, στις (Α' & Β') τάξεις του Λυκείου!
  • Χρήσιμοι οδηγοί (tutorials) σχετικά με το Πληροφοριακό Σύστημα MySchool ...
  • Ενημέρωση υποψηφίων (μαθητών και αποφοίτων), σχετικά με: Αιτήσεις - δηλώσεις Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ,Βαθμολογικά Κέντρα, Ειδικά Μαθήματα, Στρατιωτικές - Πυροσβεστικές - Αστυνομικές σχολές, Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το 10%, Βάσεις, Πρόγραμμα Πανελλαδικών, Εισαγωγή διακριθέντων Αθλητών ...
  • Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι ένα ασφαλές ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον (ασύγχρονο), για τη μάθηση, τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη δικτύωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης (e-class)! Απαραίτητη σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Υποστηρίζεται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ...
  • Διαβάστε τα τελευταία νέα μας σχετικά με τη συμμετοχή του σχολείου μας, στα προγράμματα Erasmus+.
  • Η σχολική μας εφημερίδα! Περιοδική έκδοση των μαθητών μας, σε συνεργασία πάντοτε με τους καθηγητές τους ...
  • Αθλητικές δραστηριότητες - εκδηλώσεις, Σχολικοί αγώνες, Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού ...
  • Σχολικές Εορτές & Εκδηλώσεις γεμάτες Αναμνήσεις, από τους μαθητές του Σχολείου μας, σε συνεργασία πάντοτε με τους καθηγητές τους ...

Oi Treis Ierarxes

 

«Τελειότατη κοινωνία ονομάζω  αυτήν όπου  έχει  καταργηθεί  η ιδιοκτησία, έχουν  εκλείψει  οι  προσωπικές  διαφορές  και  έχουν  εξαφανιστεί  οι  έριδες  και  οι  φιλονικίες. Είναι  η  κοινωνία  όπου  όλα  είναι  κοινά, οι  ψυχές, οι  γνώμες, τα  σώματα και  όλα  εκείνα  με  τα  οποία τρέφονται  τα  σώματα. Κοινός  είναι ο  Θεός, κοινή η  ευσέβεια, κοινή  η  σωτηρία, κοινά  τα  αγωνίσματα, κοινοί  οι  πόνοι, κοινά  τα  στεφάνια  τη  δόξας. Οι  πολλοί  ένας  είναι  και  αυτός  ο  ένας δεν  υπάρχει  μόνος του, αλλά ζει  μέσα  στους  πολλούς» Τα παραπάνω αναφέρονται στις Ασκητικές Διατάξεις του  Μ. Βασιλείου (τομ.57 σ.42-43).

Κάθε χρόνο τέτοια μέρα οι άνθρωποι των γραμμάτων και  ειδικότερα όσοι εμπλεκόμαστε στη μαθησιακή διαδικασία, δάσκαλοι και μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης , τιμάμε τους τρεις μεγάλους αυτούς αγίους, τον Βασίλειο τον Μέγα, το Γρηγόριο το θεολόγο και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο, αναγνωρίζοντάς τη σημαντική προσφορά  τους   και προβάλλοντάς τους ως διαχρονικά πρότυπα δασκάλων και μαθητών.

Σήμερα ζούμε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Πολλούς αιώνες πριν την επινόηση του όρου αυτού πρώτα η Εκκλησία μίλησε τη γλώσσα της οικουμενικότητας. Την οικουμενικότητα τη βλέπουμε στη ζωή και στο έργο των τριών Ιεραρχών: είναι για αυτούς μία βιωμένη εμπειρία ζωής. Γεννημένοι σε οικουμενικό περιβάλλον και μορφωμένοι κοντά στους  εθνικούς και ιουδαίους δασκάλους της εποχής τους ένιωθαν την οικουμενικότητα του μηνύματος της εκκλησίας του Χριστού στην ίδια τους την υπόσταση. Αυτοί ένωσαν την  ανατολή με τη δύση, αυτοί τον αρχαίο με το νέο κόσμο του Χριστιανισμού. Η οικουμενική αυτή διάσταση της σκέψης των πατέρων της εκκλησίας είναι η απάντηση στα αρνητικά της παγκοσμιοποίησης του σήμερα. Είναι η θέση της Εκκλησίας η οικουμενικότητα: O σύγχρονος θεολόγος Μάριος Μπέγζος λέει: «Οι ορθόδοξοι συνδυάζουν την επιβίωση με τη συμβίωση. Αυτό εξυπονοεί το σεβασμό στη διαφορετικότητα και θεμελιώνει την οικουμενικότητα ποιοτικά.  Οικουμενικότητα σημαίνει η προτεραιότητα της διαφοράς. Η παγκοσμιοποίηση πρέπει να μετουσιωθεί σε οικουμενικότητα».Η άγνοια του πλησίον, η παράλειψη του σεβασμού της διαφορετικότητας,  οι προκαταλήψεις  και τα στερεότυπα δημιουργούν τον φονταμεταλισμό και τον κάθε είδους φανατισμό που τον απορρίπτει και το ιερό Ευαγγέλιο. Το πού μπορεί να οδηγήσει ο φονταμεταλισμός το γνωρίζει πλέον καλά  όλη η ανθρωπότητα.

Ο Μ. Βασίλειος στα έργα του παρουσιάζει την ιδανική μορφή κοινωνικής ζωής. Η ατομική ιδιοκτησία, οι αντιθέσεις, ο πλούτος και η αδικία καταδικάζονται. Αρνείται ότι μπορεί κάποιος  να είναι δούλος, εξαιτίας των πολιτικών και κοινωνικών δεδομένων και αντιλήψεων. Τα αγαθά προορίζονται για όλους και αποβλέπουν, με την κτήση  και χρήση τους, στην ευημερία όλων. Πρέπει να καλύπτουν  πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου, ενώ η υπέρβαση αυτού του μέτρου οδηγεί στην πλεονεξία, στην κοινωνική αδικία και την απανθρωπία. Ο άνθρωπος είναι «οικονόμος των αγαθών που έδωσε ο Θεός», «διαχειριστής του πλούτου και όχι ιδιοκτήτης». Και  εξηγεί: «Πολλοί πλούσιοι πρόβαλαν το επιχείρημα: ποιον αδικώ, αφού όσα κατέχω είναι δικά μου; Ποια δικά σου; Ρωτά ο Βασίλειος. Από πού τα πήρες και τα έφερες στη ζωή; Είναι σαν να πηγαίνει κάποιος στο θέατρο πρώτος, να πιάνει την καλύτερη θέση και μετά να βγάζει έξω όσους έρχονται μετά από αυτόν θεωρώντας αποκλειστικά δικό του το θέαμα που προορίζεται για όλους. Αυτό κάνουν και οι πλούσιοι. Μαζεύουν τα αγαθά που είναι κοινά για όλους τους ανθρώπους, τα θεωρούν αποκλειστικά δικά τους, επειδή πρόλαβαν αυτοί πρώτοι και τα πήραν». Αλλά και για τον Ιωάννη το Χρυσόστομο το σχήμα πλούσιοι-φτωχοί υπήρξε σταυρός. Εξηγεί λοιπόν ο Ιωάννης  ότι ο αέρας η γη το οικόπεδο και τα υλικά είναι του Θεού. Έτσι και τα χρήματα είναι κοινά αφού είναι δώρο του Θεού και όχι δικά μας. Καταλαβαίνει κανείς τις πρωτοποριακές τους ιδέες για την εποχή τους και την οικουμενική τους  αξία  για όλες τις εποχές.

Η σκέψη  των τριών ιεραρχών αποτελεί γνώμονα για την ελληνική παιδεία.. Η τεχνικοοικονομική ανάπτυξη είναι ένας από τους κύριους στόχους της παιδείας σήμερα. Παιδεία λοιπόν δίχως αξίες δεν υπάρχει. Οι τρεις Ιεράρχες έβλεπαν τον άνθρωπο ως κέντρο της δημιουργίας, όχι φυσικά ως κέντρο που για χάρη του πρέπει  να λεηλατηθούν τα πάντα, αλλά ως κοινωνό του Θεού και προστάτη της φύσης. Τον  θεωρούσαν πρόσωπο και όχι μάζα. Οι άνθρωποι δεν ήταν απρόσωπο σύνολο, αλλά ανεπανάληπτες προσωπικότητες που θα έπρεπε να διδάσκονται δια βίου. Η παιδεία  είναι η ανύψωση του προσώπου, του κάθε προσώπου  ξεπερνώντας το επίπεδο του ατόμου και  οδηγεί  στην  αγάπη. Κλείνοντας  λέει ο Μ. Βασίλειος: «Αυτός που  αγαπάει τον συνάνθρωπό  του δεν  κατέχει τίποτε περισσότερο από αυτόν.  Όσο κάποιος  πλεονάζει στον πλούτο, τόσο υστερεί στην  αγάπη».

 

ΠΗΓΗ:

Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας

http://kmaked.pde.sch.gr/site/index.php/anakoinoseis/sunedria-imerides/1820-2018-01-26-23-52-12

 
 

 

 

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 6 επισκέπτες και κανένα μέλος

  • Επισκέπτες 4
  • Άρθρα 1206
  • Δικτυακοί Σύνδεσμοι 370
  • Εμφανίσεις Άρθρων 870405